سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

نظر

 

به گزارش سراج استهبان، آیت الله ایمانی در جمع مردم استهبان، ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم ( ع ) گفت: خرسندم که باز این فرصت دست داد تا بتوانم در جمع شما مردم شهید پرور باشم و با دگر پای به دیار بزرگانی چون آیت الله اصطهباناتی، شهید فقیهی و شهید رابع بگذارم.

آیت الله ایمانی با اشاره به جایگاه رفیع امامت، درفقه شیعه اظهار داشت: تاثیرگذاری امامت، در درون و برون جامعه کاملاً مشهود است، شکل دهنده ظاهر و باطن آن است و این خصوصیت را دارد که بتواند جامعه بشری را به سمت و سوی خداشناسی و توحید سوق دهد.

وی از امامت به عنوان ریشه و میوه دین اسلام یاد کرد و افزود: فخر ما در این است که در ظل این درخت پربار بسر می بریم و باید این موهبت قدرشناس این مکتب باشیم.

خطیب جمعه شیرازتصریح کرد:همه ائمه اطهار عهده دار دو مسئولیت کلی و عمومی بوده اند که با توجه به شرایط زمانی و مکانی حاکم بر جامعه این را به منصه ظهور می رساندند، که این دو مسئولیت یکی حفظ دین اسلام از تحریف و دگرگونی و دومین حفظ جامعه اسلامی بوده و با توجه شرایط زمانی جامعه لحاظ می شده است.

حضرت علی ( ع ) با خانه نشینی، امام حسن مجتبی ( ع ) با صلح و امام حسین ( ع ) با شهادت خویش، همگی در راستای عمل به این دو وظیفه گام برداشته اند.

نماینده ولی فقیه در شیراز با اشاره به دوران سخت زندگی امام کاظم ( ع ) افزود: امام موسی کاظم (ع) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شیوه مبارزه ایشان با توجه به دوران خفقان آور حکومت هارون الرشید عباسی مخفی ذکر شده که این خود گویای موقعیت شناسی این بزرگوار بوده است، من نیز در اینجا به شما توصیه میکنم با در نظر داشتن موقعیت زمانی و مکانی جامعه خود گام برداشته و تصمیم بگیرید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی فعلی در کشور تاکید کرد: از مشکلات فرارو نهراسید این ها همه حیله دشمنان این ملت است، و دشمن می خواهد با بزرگ جلوه دادن این مسائل، ایمان شما را تضعیف نمایند اما کورخوانده، چرا که ملت ما همواره توانسته با همت و تدبیر خود مشکلات را برطرف نموده و نقشه های شوم دشمنان خود را خنثی نماید.

آیت الله ایمانی در پایان با اشاره به سابقه طولانی استهبان در مبارزه و زمان شناسی اضافه کرد: از کلیه مؤمنین و خیرین بزرگوار می خواهم عنایت خود را شامل حال دانشکده علوم قرآنی، کلاس های قرآن و حامیان قرآنی نمایند چرا که این شهر مفتخر است که شهرت قرآنی بودن را یدک بکشد.

 


منبع سراج استهبان:http://serajestahban.com/