سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

درگذشته‌ها مردم برای طی نمودن مسافت بین شهرها، از وسایل نقلیه مختلفی استفاده می‌کردند. این وسایل نقلیه با پیشرفت علم و فنّاوری روزبه‌روز تغییر پیدا می‌نمود و هرکدام از وسایل نقلیه جدیدی که اختراع می‌گردید، امکانات خاص‌تری نسبت به دیگر وسایل نقلیه قبل از خود را دارا بود.


پس از انقلاب صنعتی و با ورود هواپیما به صنعت حمل‌ونقل هوایی، استفاده از این وسیله نقلیه روزبه‌روز افزایش پیدا کرد. در ابتدا از هواپیما فقط برای حمل بار استفاده می‌گردید که با گذشت زمان، از هواپیما برای خدمات گردشگری و مسافربری نیز استفاده شد.


یکی از ملزوماتی که مسافرین هواپیما باید قبل از ورود به هواپیما داشته باشند، بلیط هواپیما است که داشتن آن به معنی مجوز ورود به هواپیما برای مسافر است. در اوایل ورود هواپیما به بخش مسافربری، سیستم فروش بلیط هواپیما به‌صورت سنتی بود و مسافرینی که قصد سفر با هواپیما را داشتند، باید برای خرید بلیط هواپیما به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کردند و در آنجا بلیط هواپیما مدنظر خود را خریداری می‌نمودند. روند خرید بلیط هواپیما به‌صورت سنتی تا مدت‌ها در میان مسافرین مرسوم گشته بود که پس از ظهور اینترنت، این روش کم‌کم جای خود را با متدهای روز عوض کرد.


امروزه دیگر شما برای خرید بلیط هواپیما نیاز ندارید که حتماً به فرودگاه‌ها مراجعه کنید و شما می‌توانید بلیط هواپیما مدنظر خود را به‌آسانی از وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما خریداری کنید. این امکان در وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما برای مسافرینی که قصد سفر با هواپیما را دارند فراهم‌شده تا با خیالی آسوده در منزل یا محل کار خود، بلیط هواپیما مقصد خود را خریداری کنند.


اگر برای خرید بلیط هواپیما همچون بلیط هواپیما کیش به تهران قصد آن را دارید که به‌صورت حضوری به دفاتر فروش بلیط هواپیما مراجعه کنید، باید بدانید که شانس خرید بلیط ارزان هواپیما را از دست داده‌اید؛ زیرا زمانی که برای خرید بلیط هواپیما به آژانس می‌روید گزینه‌های کمتری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد و امکان مقایسه بسیار کمتر می‌شود.

خرید بلیط هواپیما بصورت آنلاین 

ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما

  1. اگر میخواهید به صورت گروهی سفر کنید حتما قیمت بلیط های تک نفره و گروهی را چک کنید.
  2. هنگام جستوجو برای بلیط از حالت ناشناس گوگل استفاده کنید، زیرا اغلب شرکت های هواپیمایی اگر کاربری چندبار قیمت بلیط یک سفر خاص را چک کند قیمت بلیط را برای آن گران تر نشان می دهند. بنابراین شما باهوش تر باشید و از حالت ناشناس گوگل استفاده کنید.
  3. اگر می توانید ارزان ترین روز را برای سفر انتخاب کنید. قیمت بلیط در اواسط هفته ارزان تر از آخرهفته است. برای خرید بلیط های داخلی بهترین روز خرید بلیط رفت در روز شنبه و برگشت دوشنبه است و برای خرید بلیط های خارجی بهترین روز رفت سه شنبه و برگشت چهارشنبه است.
  4. خرید بلیط برای سفرهای اتصالی بسیار به صرفه تر است. اگر برای یک مقصد از دو یا چند سفر استفاده کنید و بلیط خود را از چند ایرلاین تهیه کنید نه تنها هزینه بلیط شما کاهش میابد بلکه می توانید شهرهای بیشتری را ببنید و سفر لذت بخش تری داشته باشید.
  5. یکی دیگر از ترفندهای خرید بلیط ارزان، خرید بلیط های لحظه آخری است. معمولا ایرلاین ها برای تکمیل ظرفیت در ساعات نزدیک به پرواز تخفیف های خوبی برای بلیط ها در نظر می­گیرند.
  6. هنگام مسافرت حتما میزان بار مجاز را چک کنید زیرا بار اضافه هزنیه اضافی خواهد داشت. برای اطمینان هنگام رفت وسایل کمتری با خود ببرید تا هنگام بازگشت از شهر میزبان اضافه بار نداشته باشید.
  7. در صورت خرید آنلاین بلیط حتما در وب سایت های فروش بلیط هواپیما عضو شوید. وب سایت های مانند ترب در بیشتر مواقع تخفیف های زیادی برای مشتریان خود ارائه می دهند.
  8. تا جایی که می توانید در ایام خاص سال مثل نوروز اقدام به تهیه بلیط نکنید و سفر خود را به روزهای دیگر سال موکول کنید در غیر این صورت تهیه بلیط را به روزهای پایانی موکول کنید برای مثال یک روز بعد از تعطیلات سال نو بلیط بخرید.
  9. قیمت بلیط رفت و برگشت معمولا ارزان تر از بلیط یک طرفه است.
  10. در باشگاه مشتریان ایرلاینی که می خواهید از آن بلیط بخرید عضوشوید تا از تخفیفات و امکانات ویژه آن استفاده کنید.
  11. علاوه بر روزهای هفته قیمت بلیط به ساعات روز نیز بستگی دارد. پرواز ها در صبح زود ارزان تر هستند.
  12. پرواز های که ترانزیت بالاتری دارند معمولا ارزان تر هستند. به دنبال پروازهایی که توقف بیشتری مابین سفر دارند باشید