سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

نظر

معمولا در مکان هایی که سر و صدا زیاد است و امکان ارتباط به صورت رودررو کمتر امکان پذیر است از میکروفن گیشه استفاده می شود. کارایی و موارد استفاده از این وسیله امروز با زیاد شدن بیماری های واگیر بسیار بیشتر به نظر می رسد. در این مقاله با انواع این میکروفن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

در چه مکان هایی باید از سیستم صوتی باجه استفاده نمود

معمولا در بعضی از مکان ها به دلایل امنیتی و یا جلوگیری از انتقال بیماری بین متصدی باجه ها مراجعه کننده از یک نوع شیشه مخصوص استفاده می شود. این شیشه ها  اگرچه در ابتدا از بروز بسیاری از مشکلات و بروز بیماری ها جلوگیری می نماید اما در بسیاری از موارد مانع از ارتباط کلامی دو طرف شده و باعث بروز مشکلات زیادی می شود. در این مکان ها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بزرگ تر از این سیستم  میکروفن گیشه استفاده می شود.

 

میکروفن گیشه چیست و چه کاربردی دارد

یکی از کابردی ترین نوع ابزار ارتباط که امروز در مکان هایی مانند بانک ها، اداره ها و یا مکان های عمومی که سر و صدای زیادی وجود دارد و امکان گفت و گوی افراد که در پشت گیشه این مکان ها مشغول به کار هستند با مراجعین کمتر وجود دارد از این نوع میکروفون ها استفاده می شود. به سیستم این ارتباط دو سویه تالک بک یا سیستم صوتی گیشه اطلاق می شود.

 

این وسیله دو دستگاه میکروفن و دو عدد بلندگو است که در دو سمت پیشخوان گیشه برای ارتباط بهتر میان کارمندان و مراجعان قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه زمانی بیشتر جلوه می نماید که امکان سرایت بیماری های همه گیر زیاد باشد. در این زمان لازم است که حتما در دو سمت پیشخوان از میکروفن گیشه استفاده شود.

 

چگونگی کار سیستم صوتی باجه

معمولا کارمندانی که در باجه ها به خدمت رسانی مشغول هستند اغلب از سروصدا دو سمت ابزار ناراحتی می نمایند و از این که مجبور به تکرار حرف های خود برای مراجعه کننده هستند ناراحت هستند.  در این زمان لازم است که از سیستم های صوتی باجه یا به اصطلاح میکروفن گیشه در این مکان استفاده شود. با استفاده از این سیستم کارمندان به راحتی با مراجعه کننده ارتباط برقرار نموده و بدون نگرانی از سروصدای اطراف پاسخگوی مراجعان می باشند.

 

این سیستم به گونه ای طراحی شده است که مراجعه کننده نیز در صورت وجود هرگونه سوال می تواند از میکروفن قرار گرفته در سمت خود نیز استفاده نموده و با کارمندان ارتباط کلامی برقرار نماید. نحوه گفتگو با این سیستم میکروفن گیشه بسیار ساده بوده و هر فرد به سادگی می تواند با آن کار نماید.

 

تفاوت سیستم کنفرانس با میکروفن گیشه

افراد زیادی این تفکر را دارند که سیستم صوتی باجه چیزی شبیه به میکروفن کنفرانس است. اما توجه نمایید که اصلا این گونه نیست. سیستم گیشه طوری طراحی می شود که فقط دو نفر مسئول گیشه و مشتری مربوطه می توانند با آن ارتباط کلامی برقرار نموده و پاسخگویی همدیگر باشند. این سیستم طوری طراحی شده است که حریم شخصی میان افراد رعایت و صحبت های رد و بدل شده به بروز مشکل نینجامد.

 

سیستم میکروفن گیشه چگونه کار می نماید

در صورتی که شما در محل قرار دارید که از سیستم میکروفن گیشه برای برقراری ارتباط میان کارمندان و ارباب رجوع استفاده شده است با آشنایی با این سیستم دو سویه می توانید پاسخ سوالات خود را از کارمند باجه بگیرید.

 

برای آشنایی باید بدانید که بر روی میز کارمند یک کنسول نصب می شود. این کنسول شامل یک عدد میکروفن فنری و یک عدد بلندگوی داخلی است. میکروفون فنری قابلیت تنظیم زاویه به سمت بالا و پایین و چپ و راست را به آسانی دارا می باشد. این مزیت کمک می نماید تا هر فرد با هر ویژگی اندامی به سادگی بتواند از آن استفاده نماید.

 

 بر روی میز ارباب رجوع نیز یک عدد میکروفن گیشه نصب می شود. البته شکل ظاهری این قسمت با سمت دیگر متفاوت بوده و تغییراتی در آن ایجاد شده است. این میکروفن طراحی به صورت گرد داشته و با آن می توان با متصدی باجه ارتباط برقرار نمود. گردی میکروفن باعث می شود تا صدای مراجعه کننده در سر و صدای محیط گم نشود. همچنین این میکروفن وظیفه دریافت و پخش همزمان صدای مراجعه کننده را با هم دارد.