سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

نظر

مراحل تهیه پمفلت

 

1. ابتدا باید برنامه Word   را باز کنیم .  

  2. فاصله حاشیه های صفحه را بر حسب مورد مثلاً به 2 تغییر می دهیم :
                                                                                                     
File
à Page Setupà Marginsà MarginsàTop , Bottom ,Left , Right = 2

  3. صفحه را بصورت افقی ( Land Scape ) می کنیم :
                                                                                                                                          
Fileà Page Setupà Marginsà Orientationà Land Scape  

4. صفحه را بصورت چند ستونی (Column)می کنیم :
                                                                                                           
Number Of Columns = 3 , √  Right-to-Left àOK FormatàColumnsà

5. کادر گذاری ستونها انجام گیرد :
                                                                                        
InsertàPictureàAuto ShapesàBasic-Shapes or Flowchart
 

6. کلیک راست روی کادر و انتخاب گزینه Add Text و تایپ متن و قرار دادن تصویر و تنظیمات مربوطه صورت گیرد  .

7. جهت درج شماره برای هر ستون :
                                                                                                                                                                                             
رسم کادر و درج شمارهInsert
àText Boxà

8. در نهایت پرینت دو رویه پمفلت بصورت زیر در می آید :

                                                                FileàPrintàPrint name {Properties}àFinishingà √    Print on Both SidesàOKàOK


نظر

آمدن رایانه های جدید افراد بسیاری تمایل به خرید آنها پیدا می کنند پس از خرید یک رایانه جدید و سریعتر مدل قدیمی رایانه در گوشه ای انداخته میشود .بعضی از اشخاص از رایانه های لپ تاپ استفاده می کنند و می خواهند آن را با رایانه شخصی شبکه کنند .وصل کردن دو رایانه به هم از ساده ترین مباحث شبکه به حساب می آید .پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از این طریق شما می توانید از یک امکان لذت بخش دیگر نیز استفاده کنید . با شبکه شدن دو رایانه شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خانگی خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید .برای شبکه کردن دو رایانه شما احتیاج به سخت افزار شبکه روی هر دو سیستم و به مقدار لازم کابل شبکه دارید.بساری از مادربورد های جدید خودشان دارای پورت شبکه هستند .اما اگر مادربورد شما دارای سخت افزار شبکه نیست باید کارت شبکه را برای هر دو سیستم تهیه کنید انواع معمولی کارت های شبکه قیمت های بسیار مناسبی دارند و ... در تمام فروشگاهها نیز پیدا می شوند .به جز کارت شبکه شما باید به اندازه فاصله دو رایانه کابل شبکه خریداری کنید در موقع خرید اری کابل شبکه باید حتما به فروشنده گوشزد کنید که کابل را برای اتصال تنها دو رایانه می خواهید. این مساله باعث می شود که فروشنده برای نصب فیشهای دو سر کابل رشته های آن را به نحو خاصی که مخصوص اتصال دو رایانه است دو رایانه است مرتب کند . حتما می دانید برای شبکه کردن بیش از دو رایانه احتیاج به سخت افزارهای دیگری مثل سیستم ارتباط مرکزی یا هاب HUB نیاز می باشد .نحوه چیده شدن رشته های کابل شبکه برای اتصال به HUB و شبکه کردن بیش از دو رایانه متفاوت می باشد. پس از خرید این وسایل حالا باید شما کارتهای شبکه را روی سیستم ها نصب کنید این کارتها معمولا با استفاده از درایورهای خودشان به راحتی نصب می شوند بعد از نصب کارت های شبکه در قسمت Network Connections ویندوز شما گزینه ای با عنوان Local Area Connections اضافه می شود حالا کابل را به کارت های شبکه دو رایانه وصل کنید و هر دو رایانه را تحت ویندوز XP روشن نمایید .در این مرحله برای درست کردن شبکه روی گزینه MY Computer هر دو رایانه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید. حالا به قسمت Computer Name بروید هر دو رایانه باید دارای Workgroup یکسانی باشند .برای یکسان کردن آنها روی گزینه Change کلیک کرده و سپس اسمی را برای Workgroup هر دو رایانه وارد نمایید.حتما دقت نمایید که Computer Name های هر دو رایانه باید متفاوت باشد . حالا روی هر دو رایانه به قسمت Network Connections بروید و روی Local Area Connections کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید و در پنجره باز شده دنبال خطی با عنوان Protocol TCP/internet بگردید این خط را انتخاب نموده و روی گزینه Properties کلیک نمایید

معمولاگزینه Obtain Automatically an ip Address به عنوان پیش فرض انتخاب شده است .شما گزینه Use The Following ip Address را انتخاب کنید ، در قسمت ip Address یکی از رایانه IP را 192.168.0.1 و در رایانه دیگر 192.168.0.2 وارد نموده ، در قسمت Subnet Mask هر دو رایانه این مقدار را وارد نمایید : 255.255.255.0 حالا دیگر کار شبکه شدن رایانه ها تمام شده است هر دو رایانه را برای اطمینان مجددا راه اندازی کنید . به یاد داشته باشید که درایو ها و پوشه هایی را که می خواهید در هر رایانه روی شبکه قرار بگیرد را باید Share کنید برای این کار : روی درایو ها و پوشه ها کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید در قسمت Sharing این پنجره شما باید گزینه share this folder را انتخاب کنید .


نظر

در این مرحله ما باید یک مثبت از رنگی که میخواهیم حل مکعب روبیک را با آن شروع کنیم ایجاد کنیم.(مانند شکل)
همانطور که در شکل میبینید فعلا رنگ های خاکستری بری ما مهم نیست.

اگر توانستیدکه به شکل بالا دست پیدا کنید از این مرحله عبور کنید.

اما اگر نتوانستید، به عنوان راهنمایی بایدبگویم که اگر مثلا شما می خواهید قطعه سبز-قرمز را به جای خود انتقال بدهد باید ابتدا آن را به صفحه پایین انتقال دهید و سپس آنرا با مرکز قرمز مچ کنید (یکی کنید)(هنوز قطعه سبز-قرمز در صفحه پایین است) و با حرکت 180 درجه آن را بین مرکز های قرمز و سبز قرار هید

تذکر= توجه داشته باشید که تا حد امکان در هنگام ایجاد مثبت،قطعه هایی که به جای درست خود انتقال داده اید خراب نکنید.

 

اگر توانستید به شکل بالا دست پیدا کنید از این مرحله عبور کنید.

اما اگر نتوانستید، یک راه دیگر غیر از روش مرحله قبل نیز وجود دارد که البته فهمیدنش کمی مشکل است اما وقتی یاد گرفتید خیلی کمکتان می کند البته اگر این روش را یاد نگرفتید مهم نیست، به مرحله بعد بروید.

  این روش بیان میکند که ما ابتدا در صفحه مقابل سبز (اگر مکعب تان مانند مکعب بالا باشید رنگ مقابل سبز، آبی است در این جا نیز فرض را بر آبی میگذاریم) یک مثبت سبز که مرکز آن آبی است ایجاد کنیم و تا زمانی که مثبت ایجاد نشده است به رنگ های دیگر مراکز توجهی نداریم

وقتی مثبت سبز با مرکزیت آبی ایجاد شد یک به یک قطعه ها را به روی مرکزی میبریم که همرنگ آن قطعه باشد سپس با حرکت 180 درجه آن را به صفحه سبز انتقال میدهیم تا به شکل بالا دست پیدا کنیم.

برای اینکه بتوانید قطعه های گوشه در این مرحله را به جای خود انتقال دهید باید از فرمول Ri Di R D استفاده کنید.

اما مکعب را به چه حالتی در دستمان بگیریم و چه زمانی میتوانیم از فرمول استفاده کنیم؟

ابتدا باید قطعه ای که مثلا در اینجا شامل رنگ های زرد-سبز-قرمز است را پیدا کنید و آنرا به صفحه پایین انتقال دهید، سپس آنرا به زیر جای صحیح خود انتقال دهید.(ترجیحا قطعه ای را انتخاب کنید که در صفحه پایین (صفحه خاکستری) باشد)

سپس در حالی که قطعه زرد-سبز-قرمز در سمت راست و پایین صفحه رو به روی ما قرار دارد فرمول را انجام میدهیم. توجه داشته باشید که در اکثر موارد باید چند مرتبه فرمول را انجام دهید و خوب است بدانید که اگر این فرمول را 6 مرتبه بصورت پیوسته انجام دهید مکعب هیچ تغییری نمی کند و همه قطعه ها به مکان قبل از انجام فرمول بر می گردند.

http://emizegerd.persiangig.com/image/Rubik/solution_step3.JPG

برای اینکه بتوانیم به هدف این گام برسیم باید مثلا قطعه زرد-قرمز را در حالتی مانند یکی از شکل های زیر قرار دهیم.

                                                          http://emizegerd.persiangig.com/image/Rubik/solution_step35.JPG   http://emizegerd.persiangig.com/image/Rubik/solution_step3574.JPG

اگر در شکل های بالا دقت کنید متوجه تفاوت آنها میشوید. در شکل سمت راست شما قطعه مذکور باید به سمت چپ انتقال پیدا کند اما در شکل سمت چپ شما قطعه مذکور باید به سمت راست جابجا شود.

اگر به تصاویر زیر دقت فرمایید، نیازی به توضیحات دیگر نیست.


                                          http://emizegerd.persiangig.com/image/Rubik/solution_step353.JPG     http://emizegerd.persiangig.com/image/Rubik/solution_step35745.JPG


نظر

علاقه‌مندان به مباحث مختلف طراحی الگوریتم و همینطور شرکت‌کنندگان مسابقات برنامه‌نویسی به خوبی می‌دانند که یکی از مهمترین پارامترهای طراحی موفقیت‌آمیز یک الگوریتم، شیوه صحیح فکر کردن روی مساله است. حل انواع سوالات الگوریتمی به ما کمک می‌کند ذهن خودمان را برای حل مسائل پیچیده‌تر آماده کنیم.

مساله برج هانوی (Tower of Hanoi) یکی از مسائل تاریخی مشهور است که در مباحث طراحی الگوریتم نیز به آن پرداخته می‌شود.

به شکل زیر توجه کنید:

 

برج هانوی

 

سه میله - میله مبدا (A) ، میله کمکی (B) و میله مقصد (C) - و تعدادی دیسک در میله مبدا داریم. هدف انتقال تمام دیسک‌ها از این میله به میله مقصد با رعایت دو شرط زیر است:

  • در هر زمان فقط یک دیسک را می‌توان جابجا نمود.
  • نباید در هیچ زمانی دیسکی بر روی دیسک با اندازه کوچکتر قرار بگیرد.

به طور حتم می‌توان با روش آزمون و خطا به نتیجه مطلوب رسید. اما هدف ما ارائه الگوریتمی برای انتقال دیسک‌ها با کمترین جابجایی ممکن است.

به عنوان مثال، اگر n = 2 باشد:

 

برج هانوی

 

1) دیسک 1 را به میله B منتقل می‌کنیم (A --> B):

 

برج هانوی

 

2) دیسک 2 را به میله C منتقل می‌کنیم (A --> C):

 

برج هانوی

 

3) دیسک 1 را به میله C منتقل می‌کنیم (B --> C):

 

برج هانوی

 

توجه داشته باشید که بر اساس قانون اول، نمی‌توان به غیر از بالاترین دیسک هر میله، به دیسک دیگری از آن دسترسی پیدا کرد.

 

حل بازگشتی مساله برج هانوی:

برای اینکه بتوان از روش بازگشتی تقسیم و حل (یا تقسیم و غلبه - Divide and Conquer) برای حل یک مساله استفاده نمود، مساله باید قابلیت خرد شدن به زیرمساله‌هایی از همان نوع مساله اصلی و اندازه کوچکتر را داشته باشد. این ویژگی در مورد مساله برج هانوی صدق می‌کند.

ایده اصلی از آنجا ناشی می‌شود که برای جابجا کردن بزرگترین دیسک از میله A به میله C، ابتدا باید تمامی دیسک‌های کوچکتر به میله B منتقل شوند. پس از تمام شدن این مرحله، دیسک بزرگ را از میله A به میله C منتقل کرده و مجددا به کمک میله A تمامی دیسک‌های میله B را به میله C منتقل می‌کنیم. پس به طور خلاصه می‌توان گفت:

مرحله یک: n - 1 دیسک بالایی میله مبدا با شرایط ذکر شده و به کمک میله C به میله B منتقل می‌شوند.

مرحله دو: بزرگترین دیسک از میله مبدا به میله مقصد منتقل می‌شود.

مرحله سه: n - 1 دیسک میله B با کمک گرفتن از میله A به میله مقصد منتقل می‌شوند.

می‌بینیم که توانستیم عملیات جابجا کردن n دیسک را به دو عملیات مشابه ولی با اندازه کمتر و یک عملیات ساده تقسیم کنیم.

تابع بازگشتی زیر به زبان ++C ترتیب حرکت‌ها را چاپ می‌کند:

 

void hanoi( int nDisk, char start, char temp, char finish )

{

  if( nDisk == 1 )

  {

    cout << start << " --> " << finish << endl;

  }

  else

  {

    hanoi( nDisk - 1, start, finish, temp );

    cout << start << " --> " << finish << endl;

    hanoi( nDisk - 1, temp, start, finish );

  }

}

 

برای مثال، فراخوانی تابع به صورت ( "hanoi( 3, ‘A’, ‘B’, ‘C، مساله برج هانوی را با سه دیسک که در میله A قرار دارند و با کمک میله B به میله C منتقل خواهند شد، حل می‌کند.

پرواضح است که تابع بازگشتی فوق کمترین تعداد حرکت را چاپ می‌کند. چرا که برای جابجا کردن بزرگترین دیسک از پایین میله A، بقیه دیسک‌ها باید در میله B باشند. فقط در این صورت این دیسک جابجا می‌شود. در فراخوانی‌های بعدی، دیسک دوم از نظر بزرگی جابجا می‌شود و الی آخر. پس در این فراخوانی‌ها جابجایی بیهوده‌ای صورت نمی‌گیرد. نیز توالی حرکت‌ها برای هر n منحصر بفرد است. یعنی برای یک n مشخص، دو توالی متمایز از جابجایی‌ها وجود ندارد که تعداد جابجایی آنها کمتر یا مساوی این حالت باشد.

 

تحیل پیچیدگی زمانی مساله برج هانوی:

در حالت کلی می‌خواهیم بدانیم اگر تعداد دیسک‌ها n باشد، کمترین تعداد حرکت برای جابجا نمودن دیسک‌ها چقدر است؟

فرض کنید ( T( n تعداد حرکت‌های لازم جهت انتقال n دیسک به مقصد باشد. بر اساس توضیحات فوق، تعداد ( T( n - 1 حرکت برای انتقال n - 1 دیسک به میله کمکی، یک حرکت برای انتقال بزرگترین دیسک به میله مقصد، و مجددا ( T( n - 1 حرکت برای انتقال n - 1 دیسک موجود در میله کمکی به میله مقصد نیاز است. پس:

 

T( n ) = 2 T( n - 1 ) + 1

 

با حل این رابطه بازگشتی به روش‌های ریاضی، به نتیجه زیر می‌رسیم:

 

T( n ) = 2n - 1

مرتبه اجرایی این الگوریتم ( O( 2n است که چندان مرتبه مطلوبی به نظر نمی‌رسد. اما همانگونه که بحث شد، این روش حداقل تعداد حرکت‌های ممکن را می‌دهد؛ و هرگز نمی‌توان روش دیگری با مرتبه پایین‌تر برای حل آن یافت.

 

حل غیربازگشتی مساله برج هانوی:

مساله برج هانوی علاوه بر روش تابع بازگشتی، راه حل‌های غیربازگشتی نیز دارد. تا به اینجا مشخص شده است که بهترین راه حل برای جابجا کردن n دیسک، به تعداد نمایی حرکت نیاز دارد. در نتیجه مرتبه راه حل‌های آن در بهینه‌ترین حالت - چه بازگشتی و چه غیربازگشتی - از مرتبه 2n خواهد بود. اما آنچه که راه حل بازگشتی و غیربازگشتی را از هم متمایز می‌کند، مرتبه فضای مصرفی آن است.

حل بازگشتی مساله، فراخوانی‌های تو در تو و فضای پشته از مرتبه ( O( n نیاز دارد. در حالی که می‌توان با استفاده از روش غیربازگشتی این مرتبه را به ( O( 1 کاهش داد. البته این مساله تنها دلیل بررسی روش غیربازگشتی نیست. تبدیل مرتبه مصرف فضا از ( O( n به ( O( 1 زمانی که مرتبه اجرای الگورینم ( O( 2n است، چندان قابل توجه نیست. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که برخی زبان‌های برنامه‌نویسی از فراخوانی بازگشتی توابع پشتیبانی نمی‌کنند و مجبور به استفاده ار روشهای غیربازگشتی هستند. اما دلیل اصلی این است که با بررسی این روش‌ها، تمرین کوچکی برای تبدیل الگوریتم‌های بازگشتی به غیربازگشتی انجام می‌دهیم.

تا کنون چندین روش مختلف جهت پیاده‌سازی غیربازگشتی حل مساله برج هانوی ارائه شده است، که من در اینجا دو روش را معرفی می‌کنم. توجه داشته باشید که همه جزئیات حل مساله به صورت دقیق و مشروح مطرح نمی‌شود، و استدلال قسمتی از نتیجه‌گیری‌ها به عنوان تمرین به شما واگذار می‌گردد.

روش اول- حل مساله برج هانوی را می‌توان معادل پاسخ دادن به این سوال دانست که: در هر مرحله کدام دیسک به کدام میله منتقل می‌شود؟

سوال اول: کدام دیسک؟ فرض کنیم دیسکهایی به شعاع y، x و z که رابطه x < y < z را با هم دارند، کوچکترین دیسک هر میله باشند. به عبارت دیگر، این سه دیسک بالاترین دیسک‌های میله‌ها هستند که قابلیت جابجایی دارند. اگر میله‌ای شامل هیچ دیسکی نباشد، دیسکی با شعاع بی‌نهایت را برای آن در نظر می‌گیریم. حال به استدلال‌های منطقی زیر توجه کنید:

استدلال شماره 1) x برابر 1 است. چرا که بر اساس قوانین حاکم بر مساله، هیچ دیسکی نمی‌تواند روی دیسک 1 قرار بگیرد. در نتیجه این دیسک همیشه بالاترین دیسک موجود در یکی از میله‌ها است.

استدلال شماره 2) در آغاز همه دیسک‌ها روی یک میله قرار دارند که دیسک 1 بالاترین دیسک آن است. پس در اولین مرحله دیسک 1 جابجا می‌شود.

استدلال شماره 3) دیسک‌هایی که طی دو مرحله متوالی جابجا می‌شوند حتما متمایز هستند. این مساله از بهینه بودن راه حل ناشی می‌شود. اگر قرار باشد طی دو مرحله متوالی یک دیسک خاص را جابجا کنیم، می‌توانیم دو مرحله را با هم ادغام کرده و کل جابجایی را یکجا انجام دهیم.

استدلال شماره 4) با توجه به قوانین حاکم بر مساله، دیسک z نمی‌تواند حرکت کند. چرا که دیسک‌های x و y هر دو از آن کوچکتر هستند.

استدلال شماره 2 می‌گوید که اولین حرکت همیشه با دیسک 1 است. استدلال شماره 3 می‌گوید حرکت بعدی با دیسکی غیر از دیسک 1 است. استدلال شماره 4 می‌گوید این دیسک نمی‌تواند بزرگترین دیسک موجود در بالای میله‌ها باشد. پس در مرحله بعدی دیسک y جابجا خواهد شد. و بالاخره حرکت بعدی باز هم با دیسک 1 است (چرا؟).

پس با بررسی منطقی خود به این نتیجه رسیدیم که دیسک 1 و دیسکی که بزرگترین دیسک در آن مرحله نیست، به صورت متناوب جابجا می‌شوند. مراحل با شماره فرد برای دیسک 1، و مراحل با شماره زوج برای دیسک y.

سوال دوم: کدام میله؟ حال که می‌دانیم در هر مرحله کدام دیسک جابجا می‌شود، به سراغ میله مقصد می‌رویم. در مراحل زوج که دیسک y منتقل خواهد شد، تشخیص میله مقصد بسیار آسان است. چرا که روی یکی از میله‌ها دیسک 1 قرار دارد، که دیسک y نمی‌تواند روی آن قرار بگیرد. در نتیجه به تنها میله باقی‌مانده (میله دیسک z) منتقل می‌شود. در مورد مراحلی هم که دیسک 1 قرار است جابجا شود، می‌توان اینطور استدلال کرد:

فرض کنیم دیسک 1 روی میله A قرار داشته باشد و آن را به میله C منتقل کنیم. در مرحله بعدی دیسک y جابجا می‌شود. و در مرحله بعد باز هم دیسک 1 باید جابجا شود. حال اگر این دیسک را به میله A بازگردانیم، به نوعی کار اضافی و بازگشت به عقب انجام داده‌ایم. برای آشکار شدن این موضوع کافی است مساله برج هانوی را با دو دیسک حل کنید، و در حرکت دوم دیسک 1، آن را به میله‌ای بازگردانید که از آن آمده بود. پس می‌توان گفت: در حرکت‌های متوالی، دیسک شماره 1 به میله‌ای حرکت می‌کند که از آن به میله فعلی خود نیامده است. این مساله نه تنها در مورد دیسک 1، که در مورد همه دیسک‌ها صادق است. یعنی همه دیسک‌ها در حرکت‌های خود به سمت میله‌ای می‌روند که در حرکت قبلی خود از آن نیامده‌اند. اما لحاظ کردن این شرط برای این دیسک‌ها لازم نیست. چرا که در هر مرحله، تنها یک انتخاب برای حرکت خود دارند.

تنها مساله باقی‌مانده، میله مقصد دیسک 1 در اولین حرکت خود است. زمانی که این دیسک اولین حرکت خود را انجام می‌دهد، نمی‌توان از استدلال فوق برای تشخیص میله مقصد استفاده کرد (چرا؟). استدلال این قسمت را هم که چندان دشوار نیست به شما وا می‌گذارم و تنها به بیان نتیجه می‌پردازم: اگر تعداد دیسک‌ها زوج باشد، دیسک 1 را در اولین حرکت به میله کمکی (یعنی میله B)، و در غیر اینصورت به میله مقصد (یعنی میله C) منتقل می‌کنیم.

به این ترتیب حل مساله برج هانوی به صورت غیربازگشتی پیاده‌سازی می‌شود. حال می‌دانیم که در هر مرحله کدام دیسک به کدام میله منتقل می‌شود. پیاده‌سازی کد این الگوریتم را نیز به شما وا می‌گذارم تا با کار روی آن به خوبی بر الگوریتم تشریح شده مسلط شوید.

روش دوم: یکی دیگر از روش‌های پیاده‌سازی غیربازگشتی حل مساله برج هانوی که در یک منبع اینترنتی مشاهده کردم، از الگوریتم زیر تبعیت می‌کند:

 

void hanoi( int nDisk, char start, char temp, char finish )

{

  int max = nDisk;

  char dest = finish;

  int disk = max;

  while( true )

  {

    while( disk > 0 )

    {

      if( moving disk succeeds )

      {

        if( disk == max )

        {

          max--;

          if( max == 0 )

          {

            return;

          }

        }

        dest = the final place of max;

      }

      else

      {

        dest = the alternative place between dest and the current place of disk;

      }

      disk--;

    }

    p and q = the places different of dest;

    disk = the smaller of the disks on top of p and q;

    dest = the place between p and q with greater disk on top;

  }

}

 

تشریح عملکرد این الگوریتم را نیز به عنوان یک تمرین خوب به خود شما واگذار می‌کنم؛ و به این توضیح بسنده می‌کنم که: این الگوریتم بر خلاف الگوریتم قبلی که سعی در یافتن قوانین حرکت دیسک‌ها داشت، دقیقا همان روش بازگشتی را شبیه‌سازی می‌کند.

در پایان، توجه داشته باشید که دو روش ذکر شده، تنها روش‌های پیاده‌سازی غیربازگشتی حل مساله نیستند.


نظر

پس از برگزاری دومین هفته رقابت های جودو جام رمضان، تیم استهبان با چهار نشان طلا، سه نقره و سه برنز در رتبه اول قرار دارد، فسا با دو مدال طلا ،یک نقره و پنج برنز دوم است و تیم شرکت کولر هوایی آبان با کسب دو نشان طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه سوم جدول رده بندی کلی مسابقات قرار دارد.

دومین هفته مسابقات جودو جام رمضان با حضور بیش از چهل و پنج جودوکار از شهرستانهای شیراز، استهبان، فسا، داراب، مرودشت و استان بوشهر در چهار وزن برگزار شد که در خاتمه نتایج زیر بدست آمد:

وزن 28 کیلوگرم:مقام اول: کاووس نصیری(استهبان )، مقام دوم: علی نگار(استهبان)، مقام سوم مشترک: حمید رضا کارگر(جهرم)،مهدی نگار(استهبان)

وزن 42 کیلوگرم: مقام اول: امید حقیقت(استهبان )، مقام دوم: امیر حسین حسن زاده(استهبان)، مقام سوم مشترک: سجاد حسین زاده و ارسلان رضایی(فسا)

60 کیلوگرم: مقام اول: رضا عباس زاده(فسا )، مقام دوم: مسعود فکری(کولر هوایی آبان)، مقام سوم مشترک: عباس پیراسته(استهبان)،محمد حسین کارگری(فسا)

90 کیلوگرم: مقام اول: جواد جلالیان(کولر هوایی آبان )،مقام دوم: امین رفیعی(شهید فراروئی)، مقام سوم مشترک: حمید سیارپور(انظام)، پوریا بیلویی (کولر هوایی آبان)

قضاوت مسابقات بر عهده غلامرضا صابری نژاد،غلامعباس کاشف، کریم رزم آهنگ، مختار ناخدا، محمد محسن توانگر، امین شاطرزاده، سید حسین معلم ، ناصر برمشوری، شهنام رونق زاده، محمد حسین مفتاحی، مجید حصاری، حسن فداکاری، غلامحسین اولاد حسینی، وحید طهماسبی و علیرضا حسن زاده بود ضمن اینکه کادر برگزاری مسابقات را رامین چوگانی، رضا پربها، سید حسین معلم ، خسرو خسروی، علیرضا صابری نژاد و مجید سبحانی تشکیل می دادند.


نظر

سرپرست اداره کل راه و ترابری فارس ازانجام عملیات اجرایی محور ایج- درب قلعه در شهرستان

 استهبان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان فارس ، عباس قوامی اظهار

داشت عملیات اجرایی محور ایج- درب قلعه در شهرستان استهبان که از نوع محور اصلی و

به طول 16 کیلومتر در دست احداث است ودر واقع محور ارتباطی شهرستان استهبان به

شهرستان داراب است.وی تصریح کرد: پروژه ایج- درب قلعه استهبان به طول 16 کیلومتر در

برنامه کاری اداره کل راه وترابریفارس قرار گرفته است و هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
سرپرست راه فارس اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم و به موقع بتوانیم در آینده ای نزدیک

شاهد بهره برداری از این پروژه که نقش مهمی را در توسعه استان ایفا می کند باشیم.


نظر

اینجانب محمدرضا مجیدیان راد سرپرست فرمانداری استهبان اکنون که قصد مرخص شدن از خدمت شما مردم و مسئولین محترم را دارم توجه همگی شما عزیزان را به چند نکته مهم و تاثیر گذار در زندگی ، کار و مسئولیت ، جلب می نمایم باشد که از بنده حقیر پذیرا باشید.

مسئولین محترم :

ازدید امام خمینی رحمه الله ، یکی از بزرگترین تکالیف و خدمات ، حفظ نظام جمهوری اسلامی است که در سایه آن ،احکام الهی به اجرا در می آید و در نتیجه آن ، روند خدمت رسانی به تمام اقشار ، صورت بسیار مناسبی پیدا می کند.امام رحمه الله معتقد بودند پشتیبانی و خدمت متقابل ملت و دولت ، موجب حفظ نظام مقدس اسلامی است.

یکی از عوامل مهم حفظ کیان دولت های و همین طور تداوم پیوند صمیمانه بین مردم و حکومت ها،قدردانی از خدمات مردم است.بهترین شیوه قدردانی از مردم هم ، خدمت به آن ها و ارج نهادن به خدماتی است که برای نظام انجام می دهند.حضرت امام رحمه الله در این باره خطاب به مسوولان می فرمایند:«...چیزی که هم سیاست ... هم دیانت ... هم انصاف ووجدان اقتضاء می کند، این است که این خدمتگذاری هایی که (مردم) مجانی برای شما دارند خدمت می کنند... این ها را ارجشان را بدانید و بدانید که اگر خدای نخواسته این پیوند سست بشود،... کارهمان است که اول بود.تکلیف شرعی ، وجدانی شماست که نگذارید ... به مردم بدسلوکی کنند... جدا نشوید از مردم ».

دولت در حکومت اسلامی ، در خدمت مردم است.باید خدمتگزار ملت باشد.در نظام اسلامی ،پُست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست.آن چه به این امور ارزش و اهمیت می بخشد،استفاده بهتر از آن ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است.همان که امام (ره) فرمودند:پُست میزان نیست ،مقام میزان نیست،مگر نه اینکه روزی این مقامات تمام می شود وچیزی که می ماند خدمت است . آدم متعهد در هر جا باشد ، خدمت می کند. اگر انسان معتقد باشد که یک روز باید جواب بدهد،کارش را درست انجام می دهد.

بدون تردید،یکی از بسترها و شرایط مهم خدمت رسانی به مردم ، پذیرش مسوولان از طرف مردم است. وقتی مردم مسوولان را پذیرفتند و از آن ها پشتیبانی کردند ،زمینه برای خدمتِ کارگزاران فراهم می گردد.بهترین وسیله پذیرش از سوی مردم، این است که آن ها یقین کنند مسوولان ،خیر خواه آنان اند.

از بهترین مصداق های خدمت رسانی به مردم ، داشتن رفتار خداپسندانه با آن هاست . رفتار خداپسندانه هم ،از راه جلب رضایت آن ها در چارچوب احکام الهی ، و نیز بر اساس سیره اولیای او رفتار کردن است.

در جامعه اسلامی ، گرچه همه اقشار باید به حقوق خود برسند و نظام ، باید در راستای برآوردن نیازهای مردم تلاش کند،اما به لحاظ آسیب طبقات محروم ، توجه به آن ها ،در اولویت قرار دارد.

از جمله بایسته های یک نظان خدمت رسان ، این است که کارگزران آن ،با توده های مردم مهربان و صمیمی باشند و با آن ها بجوشند و هرگز از ایشان دوری نکنند، چرا که این کار ،به جهت روحی و روانی زمینه تحمل و بردباری در مقابل مشکلات و سختی ها را بالا برده و آن ها را دل گرم می سازد.

بحث خدمت رسانی از مهمترین آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ، نیز همواره به این حقیقت اشاره کرده و انقلاب اسلامی را الگو از سیره و زندگی علی علیه السلام دانسته اند و تاکید می کنند باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه ما،یک جامعه علوی باشد.ایشان می فرمایند:ِ«اسم اسلام و اسم ولایت کافی نیست ... زبان وبازو و راه و کار، باید زبان و بازو و راه و سبک کار امیرالمؤمنین علیه السلام باشد.امیرالمؤمنین برای خدا و در راه خدا کار می کرد.به درد مردم می رسید،مردم را دوست می داشت و خدمت به آنها را وظیفه خود می دانست.

مسئولین محترم :

تزکیه نفس ، بستر خدمتگزاری است.در جامعه اسلامی ،آن نوع ازخدمت رسانی پسندیده و مورد قبول است که از اعتقاد به خدا و باور به خدا و باور به حقانیّت اسلامی ناشی شده باشد.چون در سایه چنین ویژگی هایی است که کارهای بزرگ ، در شرایط سخت قابل تحقق می شود.

ایمان ، سرمایه خدمت رسانی است.هراندازه کارگزاران جامعه ، ازایمان و تقوا بیش تری برخودار باشند.انگیزه شان برای خدمت به مردم فزونی می یابد وبیش تر در راستای تأمین نیازها و حلّ مشکلات آنها می کوشند.در حقیقت ، بهترین بستر و سرمایه خدمت رسانی داشتن ایمان قوی است. شما دوستان باید بدانید که خدمت به مردم ، افتخاری بزرگ است.

همان گونه که امام رحمه الله مکرر میفرمودند خود را خدمتگزار مردم بدانید،حضرت آیت الله خامنه ای ، شاگرد آن پیرو فرزانه نیز همواره بر این مطلب تأکید دارند که مسوولان در هر رده ای که هستند،باید خود را خدمتگذار مردم بدانند.ایشان در این زمینه می فرمایند: «... این مردم – همان طور که امام مکرر فرمودند – ولی نعمت های ما هستند؛این شوخی نیست.

نکته مهم دیگر در راه خدمت رسانی به مردم وجود دارد و آن این است که : در فضای پرتنش و متشنّج ، امکان انجام وظایف ، آن چنان که باید میسر نمی شود.از این رو ، یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری به مسوولان ، این بوده و هست که مراقب باشید از راه مطرح کردن بحث های نامناسب ، فضای عمومی جامعه را متشنّج نسازند؛چون این کار ،آنها را از انجام دادن وظایف اصلی که بر عهده دارند باز خواهد داشت.وحدت کلمه را باید حفظ کرد.امروز وظیفه بزرگی بردوش مسوولان است وآن این است که این نعمت عظیم خداوندی را که به آنها داده شده – نعمت خدمت به مردم – [را] شکر گزاری کنند.

بدون تردید یکی از عوامل بسیار مهم پیروزی بر مشکلات ، وجود هماهنگی بین مردم و مسوولان است.به یقیق بدون وحدت و هم دلی ،درخت انقلاب به ثمر نمی نشست و جنگ تحمیلی و انواع توطئه های دشمنان ، از سر راه برداشته نمی شد.در عرصه خدمت رسانی هم ، هماهنگی و هم دلی ،شرط اصلی موفقیت است.

عدالت ، مبنای خدمت رسانی است.اساس برنامه ریزی های جامعه اسلام ، اقامه قسط و عدل است و یگانه راه اصلاح امور و دست یابی به آسایش و آرامش عمومی ، حاکمیّت یافتن عدالت در تمام عرصه های اجتماع است.شما مسئولین شهرستان باید همواره تلاش نمایید عدالت را به طور مساوی در میان قسمتهای مختلف شهرستان از روستا و بخش گرفته تا شهر ، یکسان رعایت کنید و امکانات به طور مساوی بین مردم توزیع گردد.

در جامعه اسلامی ،کسانی می توانند عهده دار مسوولیت باشند که از ویژگی هایی چون بی رغبتی به دنیا ، تقوا،راستی امین بودن و ... برخوردار باشند.در نظام اسلامی برخلاف نظام های دیگر ،پُست و مقام ها فرصتی برای نیل به خواست های شخصی نیست؛بلکه فرصت برای کار برای مردم و کسب خشنودی خداست.

در مسیر خدمت رسانی به مردم وجود برخی روحیه ها وعادت های نادرست ، مانع محسوب می شوند که تک تک خدمتگزاران جامعه اسلامی ، باید این قبیل صفات را از وجود خود پاک کنند و در مقابل ، اخلاق و ویژگی های را که به روند خدمت رسانی کمک می کند،در وجود خود ایجاد کرده و ارتقا بخشند.شما را به پرهیز ودوری از این روحیه دعوت می کنم.

مردم شریف استهبان:

مقام معظم رهبری ، در تبیین تکلیف مسوولان در نظام اسلامی می فرمایند : «وقتی ما می گوییم «مردم » معنایش این نیست که مردم بیایند رأی بدهند و مسوولان یا نماینده ای را انتخاب کنند،بعد دیگر برای آن مردم هیچ مسئولیتی وجود نداشته باشد.صرفاً همین باشد که اگر کسی می خواهد برای مردم کاری بکند،به این خاطر باشد که مردم بار دیگر به او رأی بدهند . مسأله این نیست.در اسلام و نظام جمهوری اسلامی،فلسفه مسئولیت پیدا کردنِ مسئولان در کشور،این است که برای مردم کار کنند.مسوولان،برای مردم اند و خدمتگزار و مدیون وامانت دار آنها هستند.مردم محوراند.کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی به دست می آورد،باید همه همّ و غمّش برای مردم باشد؛...هم برای دنیای مردم ...،هم برای معنویت مردم ... این ها، جزو وظایف اصلی حکومت است».

شماهمواره الگوی صبر و پاکی و پاسداران راستین نظام جمهوری اسلامی بوده اید.اهداء 500 شهیدگلگون کفن به نظام تنها بخشی از همت راستین شماست.شما همواره در صحنه ها و عرصه های مختلف حضور داشته و با بصیرت و آگاهی در راه محقق شدن اهداف نظام گام برداشته اید.برادر کوچکتان باز هم متذکر می شوم که بیش از پیش قدر خانواده های معظم شهدا و جانبازان را بدانید.در راه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بکوشید تا همچنان «نجف کوچک » باقی بمانید وبدانید که هنگامی بستر مناسب برای خدمت رسانی به صورت کامل در یک جامعه فراهم می آید. که مردم و دولت ، با یکدیگر همکاری کامل داشته باشند و از اهداف و سیاست های همدیگر پشتیبانی به عمل آورند.

به فرموده مقام معظم رهبری : « نگذارید اختلاف بوجود بیاید.شما ملاحظه کنید؛تبلیغات ، تلاش سیاسی ،تلاش اقتصادی ، تلاش امنیتی از سوی آمریکا و اینها متوجه جمهوری اسلامی است.البته جمهوری اسلامی به توفیق الهی محکم ایستاده است،اما آنها دارند رذالت خودشان را می کنند؛آنها کوتاه نیامده اند.استحکام نظام جمهوری اسلامی موجب شده تیغ آنها کُند شود،بر صخره فرود بیاید و من می خواهم بگویم این حالت صخره گون را ملت و دولت عزیز ما حفظ کنند.نگذارید اختلاف به وجود بیباید .نگذارید شکاف به وجود بیاید .نگذارید آنچه را که دشمن در تبلیغات و در خباثتهای سیاسی و تفتین های سیاسی می خواهد در مورد کشور ما انجام بدهد ، انجام بدهد. »

اکنون که دوره خدمتگزاری اینجانب در شهرستان به پایان می رسد فرصت را مغتنم شمرده و خداوند متعال را از بایت آشنایی با شما عزیزان شکر گزارم.در ضمن بنده خودم با میل خودم استعفا دادم واز همکاری ،همفکری و همدلی شما صمیمانه قدر دانی و تشکر می نمایم.در دوره مسئولیت اینجانب اگر موفقیتی حاصل شد قطعاٌ مرهون تلاش و کوشش و پشتکار همکاران محترم و مسئولین ارجمند شهرستان بوده و امیدوارم این همکاری و همدلی برای خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان روز به روز افزایش یابد و ضمن خداحافظی و طلب حلالیت آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون شما مسئولین در خدمت رسانی به مردم شریف استهبان در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

در پناه ایزد منان شاد و سلامت و سربلند باشید.


نظر

حسین صادق عابدین که در آغاز فعالیت خود و در آستانه ماه مبارک رمضان نخستین سفر شهرستانی خود را شهرستان قرآنی استهبان انتخاب کرده بود در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه استهبان شهر امام زمان (عج) و شهرستان قرآنی است آن را برای سفر نخست آن هم در نخستین روزکاری انتخاب کردم.
حسین صادق عابدین اضافه کرد: مردم شهرستان استهبان از قدیم به مردمی مذهبی و اعتقاد به موازین اسلامی معروف بوده‌اند.
عابدین بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، فرمانداری شایسته و در شأن مردم این شهرستان را معرفی می‌کنیم.
استاندار فارس، بدون اطلاع قبلی به شهرستان قرآنی استهبان سفر کرد و در جریان فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان قرار گرفت.
همچنین حسین صادق عابدین در سفر یک روزه خود به استهبان در فرمانداری این شهرستان حاضر شد و با حضور امام جمعه و سرژرست فرمانداری شهرستان و تعدادی از مسئولان محلی آخرین وضعیت شهرستان استهبان در حوزه‌های مختلف از جمله پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
دیدار با نمازگزاران در مسجد جامع استهبان پس از شرکت در نماز جماعت مغرب و عشا، دیدار صمیمی با جمعی از اهالی و جوانان این شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات استهبان از جمله برنامه‌های این سفر بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین صادق عابدین هم‌اکنون مدت پنج روز است که به طور رسمی به عنوان استاندار فارس فعالیت خود در این استان را آغاز کرده است.
ایجاد وحدت و همدلی بین مسئولان و عملیاتی کردن مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس و سفرهای سه گانه رئیس جمهوری از برنامه‌های اولویت‌دار استاندار جدید فارس است.
فرمانداری شهرستان استهبان نیز هم‌اکنون بیش از یک سال است که به صورت سرپرستی اداره می‌شود.


نظر

 فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از انهدام یک باند سرقت موتورسیکلت و کشف 9 موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

عزیز برزگر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت‌زنی به راکب یک موتورسیکلت مشکوک شدند و پس از متوقف کردن آن و بررسی مشخص شد موتورسیکلت مسروقه دارای شماره بدنه مخدوش است.
وی افزود: راکب موتورسیکلت در تحقیقات اظهار داشت که موتورسیکلت را از فردی به‌نام «ر.الف» خریداری کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان استهبان بیان کرد: با انجام یک سری اقدامات پلیسی فروشنده موتورسیکلت به‌نام «ر.الف» به همراه یکی از همدستانش به‌نام «م.م» شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده این دو متهم به سرقت 34 موتورسیکلت اعتراف و اقرار کردند که موتورسیکلت‌های مسروقه را به دو نفر مال‌خر فروخته‌اند.
برزگر گفت: مأموران بلافاصله آن دو نفر مال‌خر را نیز شناسایی، دستگیر و از آن‌ها هشت موتورسیکلت مسروقه کشف کردند.