سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

تاور کرین پتن یک شکل مدرن از جرثقیل می باشد که از قطعات اصلی مشابه تشکیل شده است و در با بتن به زمین ثابت شده، تاور کرین پتن (جرثقیل برجی) اغلب بهترین ترکیب از ارتفاع و ظرفیت بلند کردن را دارد و در ساخت و ساز ساختمان های بلند استفاده می شود. پس از اتصال پایه به دکل می توان به تاور کرین پتن ارتفاع داد.علاوه بر این دکل به واحد گردان (دنده و موتور) اجازه می دهد تا جرثقیل بچرخد. در بالای واحد گردان سه بخش اصلی وجود دارد: بازوی افقی بلند (بازوی کار یا فلش) بازوی افقی کوتاه (بازوی تعادل یا کنفلش) و کابین اپراتور.اجزای تاور کرین پتن
بازوی فلش قسمتی از تاور کرین است که بار را حمل می کند.بازوی کنفلش حامل وزنه تعادل است،معمولا از بلوک های بتونی تشکیل شده و نیروی حاصل از بار را به مرکز جرثقیل منتقل می کند.
اپراتور تاور کرین پتن یا از کابین بالای جرثقیل و یا بوسیله کنترل از راه دور از روی زمین جرثقیل را کنترل می کند.در حالت اول کابین اپراتور در بالای جرثقیل متصل به قسمت گردان است یا در قسمت پایین آن قرار دارد.
اپراتور تاور کرین با استفاده از موتورهای الکتریکی،سیم بکسل و قرقره ها قلاب را کنترل می کند.قلاب بر روی گهواره متحرک فلش تاور کرین قرار دارد.نحوه نصب تاور کرین.

تاور کرین پتن

تاور کرین پتن

 

کاربردهای تاور کرین پتن

از مهمترین کاربرد های تاور کرین پتن عبارتند از:
ساختمان سازی : همان طور در ساخت ساختمان های بزرگ دیده اید تاور کرین ها نقش مهمی را در آنجا ایفا میکند

پل سازی :در اجرای مراحل پل سازی و جابه جای سازه های بسیار سنگین از تاور کرین پتن استفاده می شود

برج سازی: شاید یکی از مواردی که بیشترین کاربرد را برای تاور کرین ها دارد ساخت برج های بلند یا همان آسمان خراش ها می باشند . برای حمل مصالح و سازه ها و قطعات آهنی و بتونی از تاور کرین ها با ارتفاع زیاد آستفاده میشود

 

http://sepascrane.com/%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%AA%D9%86/