سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

نظر

 

به گزارش فارس، سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

رمز گشایی پهباد

آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا بازتابی در رسانه‌های جهان داشت که بخشی از این بازتاب‌ها به شرح زیر است.

-شبکه "راشاتودی" روسیه در بازتاب این خبر به بخشی از سخنان سردار حاجی‌زاده اشاره کرد که خطاب به آمریکا اعلام کرده بود: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه در این هواپیما نفوذ کرده‌ایم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد دارند.

این شبکه در حالی به این بخش از سخنان حاجی زاده اشاره کرد که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که امنیت این پهپاد مانع نفوذ مهندسان ایرانی به فناوری آن می‌شود.

-"خلیج تایمز" نیز با منعکس کردن بازتاب این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که ایران مهندسی معکوس پهپاد جاسوسی آمریکا را که چندی پیش در خاک ایران توسط مقامات این کشور فرود آمد، تکمیل کرده و هم‌اکنون ساخت یک نسخه از این پهپاد را آغاز کرده است.

 

منبع :خبرگزاری فارس

- ادامه مطلب...

نظر

بهادری پور مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این سنگ نوشته 60 در 80 سانتی متر به خط کـوفی ( بدون نقطه) است.
این کتیبه شباهت ظاهری به سنگ نوشته های قرن پنجم هجری قمری دارد که نوع خط ، جنس سنگ ، کادربندی و تزیینات این سنگ نوشته با سنگ نوشته های خود مسجد نشان از تقارن زمانی این سنگ نوشته ها دارد.
مسجد ساباط یکی از مساجد قدیمی و تاریخی شهرستان استهبان است و ساباط به کوچه ای گفته می شود که دارای پوشش و مسقف باشد.

منبع:سایت تحلیلی خبری سراج استهبان
ادامه مطلب...

نظر

 

به گزارش سراج استهبان ، نعمت اله اکبری نژاد ضمن تأکید بر لزوم سامان دهی بازار انجیر و فرایند خرید و فروش و صادرات این محصول ارزشمند خواستار ایجاد تعاونی فراگیر و قوی متشکل از شرکت های انجیر موجود و کلیه فعالین انجیر شدند.

                              تشکیل اتحادیه انجیر ، گامی مهم در سامان بخشیدن به بازار آشفته انجیر

 فرماندار استهبان افزود : وضعیت فعلی بازار انجیر اصلا مناسب نیست ، رقابت های منفی باعث کاهش سود باغدار و صادر کننده می شود و باید اتحادیه ای قوی تشکیل و کلیه امور مربوط به انجیر توسط هیأت مدیره این اتحادیه سیاست گذاری و مدیریت شود.

اکبری نژاد با ابراز امیدواری برای راه اندازی اتحادیه انجیر گفت : فرمانداری و مجموعه دستگاه های اجرائی شهرستان با تمام قوا از این اتحادیه حمایت خواهند کرد .

گفتنی است در این جلسه مقرر شد پیش نویس اساسنامه تهیه شود و اداره صنعت ، معدن و تجارت جهت اخذ مجوز قانونی اقدامات لازم به عمل آورد.