سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

وال پست چیست و در سوله چه کاربردی دارد ؟

همان گونه که از نامش پیداست، وال پست نگهدارنده دیوار است. این المان که معمولا به صورت یک تیر-ستون طراحی می گردد، در انتهای سالن های صنعتی و به طور کل فریم های با دهانه بالا که انتهای آن با دیوار پوشش می گردد، قرار می گیرد.

وظیفه وال پست چیست.

وظیفه وال پست ها انتقال نیروهای حاصل از باد و زلزله از دیوار به فریم می باشد که موجب عدم تخریب دیوار می گردد.

نوع اتصال وال پست :

به طور عمومی اتصال آن در انتهای متصل به فریم به صورت لوبیایی جهت مراحل نصب و بر روی فونداسیون به صورت مفصل می باشد.

وال پست

 


نظر

مقاله اخلاق


 

  • مقاله اخلاق
    مقاله اخلاق دسته: علوم انسانی
    بازدید: 33 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 144 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 21

    اخلاق

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    [[ اخلاق حرفه ای در اسلام استاد:جناب آقای عبداللهی محقق:عبدالمهدی عدلی 84466813 زمستان 88

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله اخلاق , اخلاق



نظر

مقاله برداری وتعمیرات خطوط گاز شبکه شهری


 


نظر

مقاله به آزادی در اسلام


 

  • مقاله به آزادی در اسلام
    مقاله به آزادی در اسلام دسته: علوم انسانی
    بازدید: 21 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 31 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 17

    به آزادی در اسلام

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

      نگاهی به آزادی در اسلام مقدمه  بدون هیچ شک و تردیدی انسان در اسلام آزاد است، حتی در اساسی‏ترین مطلب یعنی تشرف به دین. ولی آزادی تنها صفت انسان نیست. به اصطلاح دیگر همه چیز انسان در آزادی خلاصه نمی‏شودبلکه ابعاد دیگری هم دارد که باید بدان‌ها پاسخ گوید .آزادی در اسلام به لحاظ محتوایی واژه‌ای است مبهم، که در سیاست هم مورد استفاده قرار گرفت. از این رو با توجه به سیاست دینی جمهوری اسلامی لازم دیده شد تا محتوا و ماهیت آن در این نظام دینی، مورد بررسی قرار گیرد. مفهوم آزادی آزادی در لغت معادل «حریه»، «freedom» و «liberty» است، واژه‌ای است که در مدت کوتاهی در واژگان سیاسی مردم به صورت پررنگی جا گرفته است.آزادی، به علت اطلاق در دو بار مثبت و منفی، فاقد معنا است، تنها وقتی به صورت تخصصی مطرح می‌شود که به صورت ترکیب اضافی درآید. مانند ؛ آزادی بیان، آزادی قلم، آزادی اندیشه و واژه‌های متفاوت دیگری که برای مدتی در زبان سیاسی مردم رد و بدل می‌شد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله به آزادی در اسلام , به آزادی در اسلام



نظر

مقاله انسان


 

  • مقاله انسان
    مقاله انسان دسته: علوم انسانی
    بازدید: 22 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    انسان

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    مقدمه: درباره خلقت " آدم " و " انسان " ،از زمانهای قدیم تا امروز ،عقاید و نظریات مختلفی ابراز شده است که از جمله آنها دو اعتقاد زیر می باشد : عقیده به این که اواین فرد مخلوق از نوع انسان،پدرمان " آدم " است که خداونداو را از خاک آفرید.سپس از روح خود در آن دمید تا به صورت بشری راست قامت و انسانی کامل ، تمام،دارای اختیار و...... بنا بر این اعتقاد، جهان گیاهان و جانداران جهانی است ساکن ،راکد. {تکامل در قرآن/نوشته علی مشکینی/ترجمه ق.حسین نژاد/ص9و10} 2-اعتقاد به این که نوع انسان اگر نتوان گفت میلیون ها سال ،لا اقل هزاران سال پیش از خلقت آدم و حوا وجود داشته است.طرفداران این نظریه می گویند که انسان نخستین –قطع نظر از آدم –به صورت مستقل ودر شکلو ظاهر امروز و از طریق اعجاز،آفرینش تاگهان و ماورائی و با نقض قوانین طبیعی به وجود نیامده است،بلکه از نوع دیگری که دارای شکل، قیافه،نمود ها،و خصوصیات روحی شبیه او می باشد تحول و تکامل یافته است. {تکامل در قرآن/نوشته علی مشکینی/ترجمه ق.حسین نژاد/ص11}

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله انسان , انسان



نظر

مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق


 

  • مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق
    مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق دسته: علوم انسانی
    بازدید: 22 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 18 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    و دگرگرایی در فلسفه اخلاق

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    خودگرایی و دگرگرایی در فلسفه اخلاق منابع مقاله: مجله معرفت، شماره 78، ریچارد کرات / مترجم: منصور نصیری؛ چکیده هنری سیجویک (Henry Sidgwick) خودگرایی (egoism) را نظریه ای اخلاقی می داند که شبیه با سودگرایی (utilitarianism) است. سودگرایان بر آن هستند که فرد باید در صدد حداکثر کردن خیر و خوبی همه انسان ها در جهان باشد. در عوض، خودگرایان معتقدند که تنها خوبی ای که فرد باید در نهایت به دنبال آن باشد، خوبی خود اوست. باید این نوع از خودگرایی را (که غالبا «خودگرایی اخلاقی» خوانده می شود) از این فرضیه تجربی که انسان ها درصدد حداکثر کردن خوبی خودشان هستند (خودگرایی روان شناختی)، تمییز نهاد. خودگرایی اخلاقی، می تواند با رفتاری که به نفع دیگران است موافق باشد؛ چرا که غالبا بهترین راه برای ارتقای خیر و خوبی روابط مشترک است، اما خودگرایان نمی توانند توجیه دگرگرایانه برای این گونه مشارکت ها را بپذیرند. در واقع، دگرگرایی خیر دیگران را صرفا به خاطر خود ایشان می خواهد، در حالی که خودگرایان تأکید می کنند که هدف غایی انسان باید صرفا خیر خودش باشد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق , و دگرگرایی در فلسفه اخلاق



نظر

مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام


 

  • مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام
    مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام دسته: علوم انسانی
    بازدید: 24 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 32 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 20

    و تکالیف زن از دیدگاه اسلام

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    حقوق و تکالیف زن از دیدگاه اسلام (استقلال مالى، اطاعت از شوهر) چکیده:زن و شوهر با قرارداد ازدواج، حقوق و تکالیف مختلفى نسبت‏به یکدیگر پیدا مى‏کنند. در حقوق اسلام و ایران اصل استقلال مالى زوجین مبناى روابط مالى زوجین است و هر یک از زن و شوهر در اکتساب و تصرف اموال خود استقلال کامل دارند. اما در حقوق کشورهاى غربى از جمله فرانسه، در رژیم اشتراک اموال، مرد به عنوان رئیس اشتراک، اداره اموال مشترک زوجین را در اختیار دارد و در رژیم جدایى مطلق اموال نیز مطابق فرض قانونى، حق تصرف در اموال زن را دارد مگر اینکه زن صریحا آن را رد نماید. از طرف دیگر تامین هزینه خانواده در حقوق اسلام تعهدى یک جانبه است و زن در این زمینه هیچ تکلیفى ندارد ولى در حقوق فرانسه یک تعهد دو جانبه است و زن نیز مکلف به تامین آن است.ریاست‏شوهر بر خانواده با عنایت‏به ضرورت وجود مدیر و سرپرست در هر تشکل و جامعه‏اى، یک ریاست ادارى است نه استبدادى و هرگز زن، ملزم به اطاعت از مرد در امور شخصى او نیست. هدف اساسى این مقاله، بررسى تطبیقى میان حقوق اسلام و حقوق فرانسه و تبیین برجستگیهاى قوانین اسلام در این زمینه است.یکى از مسائلى که به عنوان تبعیض بین زن و مرد عنوان گردیده، روابط حقوقى میان زن و شوهر است. برخى در این باره ابراز داشته‏اند که بسیارى از قوانین فقهى بین زن و مرد تبعیض قائل شده است. و ضرورت دارد ایران هم به کنوانسیون بین‏المللى حقوق زنان که خواهان تساوى همه جانبه زن و مرد است‏بپیوندد. (1)براى روشن شدن زوایاى مختلف این بحث، روابط زن و شوهر را در مسائل مالى و مسائل غیر مالى آنها (مساله ریاست‏شوهر در خانواده) در دو گفتار مطرح خواهیم کرد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام , و تکالیف زن از دیدگاه اسلام



نظر

مقاله هود آیات 109


 

  • مقاله هود آیات 109

    امروز: جمعه 14 آبان 1395

    • همکاری در فروش فایل کافه فایل سل

    دسته بندی محصولات

    بخش همکاران

    بلوک کد اختصاصی

    مقاله هود آیات 109 دسته: علوم انسانی
    بازدید: 22 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 13 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 2

    هود آیات 109

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    سوره هود آیات 109-119 آیه 109 – این جمله تفریع بر مطالب گذشته و شرح مفصل داستانهای امم گذشته است که با شرک ورزیدن به خدا و فساد انگیزی در زمین به خود ستم کردند و خدا هم ایشان را به عذاب خود بگرفت. آیه 110 – و مقصود این بوده که این مردم در رفتار خود و شرک ورزیدن وتکذیب آیات خدا ونسبت دادن به قرآن به اینکه افتراء بر خداست تجدید نظر نموده ( وکلاه خود را قاضی نموده) به حق قضاوت کنند. این معنا را می رساند که اختلاف مردم در امر دنیا، امری است فطری ( و قابل توجیه) و لیکن اختلافشان در امر دین هیچ تویضحی جز طغیان و لجاجت ندارد ، چون همه این اختلافها بعد از تمام شدن حجت است. آیه 111- به درستی که هر یک از این امم که اعمالشان به ایشان داده نشده خدای تو البته خواهد بود. اهل تفسیر در مفردات این ایه و همچنین در نظم ان بحث های ادبی طولانی دارند . ایه112 – این اصل معنای قیام است ، انگاه این کلمه را به طور استعاره در متعادل ترین احوال هرچیز دیگری استعمال کرده اند، صاحب تفسیر روح المعانی می گوید: معنای این ایه این است که « ای پیغمبر من، در این امر استوار باش ، همچنان که قبلا هم دستور به استقامت داده بودیم ». خدای تعالی ر خطابی که در این ایه دارد، که خود تتمه خطاب در ایه قبلی است جمع کرده میان رسول خدا (ص) و مؤمنین از امتش ، و شؤونی که هم مربوط به ان جناب وهم به امت اوست، همان معارف دینی و اخلاق و سنت های اسلامی است از جهت تبلیغ و حفظ و اجراء و تطبیق حیات اجتماعی بر ان و همچنین عبارت است از ولایت امور مجتمع اسلامی ، و شناخته شدن افراد به عنوان یک فرد مسلمان، در صورتی که به ان سنت ها عمل کند. بنابر این ، نه پیغمبر می تواند در این امور به ستمکاران رکون کند و نه امت او. و اما میل کردن به ظلمی از ظلم های انان و راه دادن ان ظلم را در دین ، و اجرای ان در مجتمع اسلامی ویا در محیط زندگی شخصی ، رکون به ظالمین نیست، بلکه مباشرت در ظلم و وارد شدن به زمره ی ظالمین است. ایه114- یعنی نماز را در صبح و عصر و ساعاتی از شب که نزدیکتر به روز باشد به پای دار ، و این ساعات با نماز صبح و عصر که در یک طرف روز قرار دارد و نماز مغرب و عشاء که و قتشان ساعتهای اول شب است تطبیق می کند.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله هود آیات 109 , هود آیات 109



نظر

مقاله کامپیوتری


 

  • مقاله کامپیوتری
    مقاله کامپیوتری دسته: علوم انسانی
    بازدید: 22 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 707 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 55

    کامپیوتری

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    -149915-377686 شبیه‌سازی کامپیوتری استاد زوّار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان دانشکده فنی مهندسی گروه کامپیوتر بهار 89

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله کامپیوتری , کامپیوتری



نظر

مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على


 

  • مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على
    مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على دسته: علوم انسانی
    بازدید: 25 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 54 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 21

    مردم در نگاه امیرالمؤمنین على

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    حقوق مردم در نگاه امیرالمؤمنین على(ع) | مردم سالاری دینی مقدمه اول. انسان همان موجودى است که آفرینش وى در زیباترین شکل ممکن صورت پذیرفته[1] و خداوند خود را نسبت به چنین آفرینشى تحسین نموده،[2] و بر همین اساس جایگاه شایسته و والاى او را مورد تأکید قرار داده است: و لَقَد کرّمنا بَنى آدَمَ وَ حَملناهُم فى البرّ و البحر و رزقناهم من الطیّبات و فضّلناهم على کثیرٍ ممّن خلقنا تفضیلاً.[3] بنابراین تنها انسان است که تاج کرامت بر سر او نهاده شده، برترى او در جهان به روشنى اعلام گردیده و آنچه در آسمان و زمین است با اراده خداوندى در قبضه وى (انسان) قرار گرفته است.[4] در این نگرش الهى بر خلقت انسان که سه محور آفرینش ویژه، جایگاه ویژه و اقتدار ویژه این موجود مورد توجه قرار مى گیرد، برخوردارى از حقوق ویژه نیز امرى طبیعى بوده به گونه اى که بدون آن، ویژگیهاى سه گانه فوق معنا و مفهومى نخواهند داشت. به تعبیر دقیق تر، رابطه مستقیمى میان گستره تواناییها و استعداد انسان با گستره و دامنه حقوق وى وجود دارد. به هر میزانى که استعداد خدادادى این موجود بیشتر باشد دامنه استحقاق او نیز گسترده تر خواهد بود. دوم. انسان از گذشته هاى دور تا به امروز در پى شناسایى حقوق خویش و در جهت تأمین و تضمین آن، همواره قربانى داده است. پرداخت هزینه هاى سنگین در این راه به تدریج جامعه بشرى را به سوى تنظیم و تدوین حقوق بشر هدایت نمود. اعلامیه هاى حقوق که سابقه تدوین برخى از آنها به قرنها قبل بازمى گردد نمونه اى از تلاش انسان در این راستا مى باشد. صدور فرمان منشور کبیر (1215م) در انگلستان، اعلامیه استقلال امریکا (1776م)، اعلامیه حقوق بشر و شهروندان فرانسه (1789م)، اعلامیه جهانى حقوق بشر (1948م) پس از جنگ جهانى دوم و تدوین و تصویب میثاق بین المللى حقوق مدنى و سیاسى و میثاق بین المللى حقوق اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى در سال 1966م در جهت اجراى اعلامیه جهانى حقوق بشر و بالاخره اعلامیه اسلامى حقوق بشر مصوب 14 محرم 1411 قمرى مطابق با 5 اوت 1990 میلادى در قاهره، از جمله گامهایى است که در این زمینه برداشته شده است. علاوه بر اعلامیه هاى یاد شده، امروزه در قوانین اساسى بیشتر کشورهاى جهان به اصول اساسى حقوق بشر اعتراف مى گردد. قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران نیز در فصل سوم، اصول 19 تا 42 بر حقوق مردم تأکید ورزیده است. سوم. بیشترین صدمات وارده بر حقوق بشر از سوى صاحبان قدرت بوده است. از طرفى از آنجا که قدرت در دست دولت قرار دارد، تضمین حقوق مردم که نیازمند به پشتوانه قدرت است با

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على , مردم در نگاه امیرالمؤمنین على