سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق

نظر

 

اکبری ‌نژاد افزود این کارخانه تنها کارخانه تولید تیغ جراحی خاورمیانه است و با افتتاح رسمی این کارخانه، ایران جزء هفت کشور تولیدکننده تیغ جراحی می‌ شود.
فرماندار استهبان ادامه داد: این کارخانه  تا دهه فجر امسال به طور رسمی وارد عرصه تولید می شود و با راه اندازی رسمی آن ایران از واردات تیغ جراحی بی نیاز می شود .
وی خبر داد در حال حاضر تیغ‌ های جراحی مورد استفاده در کشور  از سایر کشورها  به ایران وارد می‌شود.
اکبری ‌نژاد ، تولید سالانه 50 میلیون تیغ جراحی و اشتغال بیش از  200 نفر از جوانان این شهرستان را از جمله مزایای راه اندازی کارخانه تولید تیغ جراحی  استهبان برشمرد.
شهرستان استهبان در 175 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

 


اکبری نژاد  افزود: با توجه به اینکه استهبان مقام نخست تولید انجیر دیم جهان را داراست چنانچه صنایع تبدیلی و صنایع جانبی برای محصول انجیر در شهرستان استهبان ایجاد ‌شود، می تواند اقتصاد فارس را متحول کند، چنانچه این امر در شهر رفسنجان  صورت پذیرفته و محصول پسته، اقتصاد رفسنجان و کرمان را متحول کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: انجیر در زمینه ‌های مختلف شغلی و تولیدی  از موارد خوراکی گرفته تا صنایع داروسازی، فرآورده ‌های بهداشتی و آرایشی و  سایر فرآورده ‌های مرتبط با این محصول، کاربرد دارد و در دنیا یک محصول با شاخصه های مثبت بالا شناخته شده است.
فرماندار شهرستان استهبان اظهار داشت: محصول انجیر در کشور مورد بی‌ مهری واقع شده و آنگونه که باید معرفی نشده است و انتظار داریم پژوهشگران برای معرفی همه ظرفیت‌ های این محصول ارزشمند تلاش کنند.
وی اضافه کرد: ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان، تنها ایستگاه موجود کشور است و با توجه به حجم فعالیت‌ ها و دامنه وسیع تحقیقاتی که در این ایستگاه انجام می‌ شود، نیازمند توجه مسئولان مربوط، نسبت به تامین تجهیزات و افزایش شمار کارشناسان آن است.
فرماندار استهبان در پایان گفت: جهت‌ دهی به پایان‌ نامه‌ های دانشجویی برای معرفی انجیر، بهره ‌گیری از مطبوعات در این زمینه، کاربردی شدن مبنای تحقیقات و نیز پیوند اندوخته ‌های پیشینیان با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی برای معرفی انجیر به عنوان یک محصول ارگانیک، از جمله راهکارهایی است که می‌ تواند برای معرفی بیشتر این محصول، موثر واقع شود


نظر

یک سری جالب

در این مقاله در باره ی رفتار سری عکس اعداد اول بحث می شود ...

 اگر مبحث سری ها را مطالعه کرده باشیم ، می دانیم اولین موضوعی که بلافاصله مطرح می شود مساله ی  همگرائی وواگرائی سری ها است .یکی از مشهورترین سری های واگرا سری می باشد که به سری همساز معروف است .سوال : اگر به جای n ها اعداد اول را قرار دهیم ، رفتار سری چگونه است؟

 

اولین بار اویلر در سال 1737 ثابت کرد که این سری واگرا می باشد .

در این جا اثباتی از این موضوع که از آن کلارکسون (Clarkson) است را می آوریم .

پیش از اثبات ،یکی از آزمون های مشهور همگرائی سری ها که به آزمون انتگرال معروف است را می آوریم :

آزمون انتگرال : اگر تابع نزولی و باشد آن گاه همگرا است اگر متناهی باشد و واگرا است اگر باشد .

اکنون به اثبات واگرائی سری می پردازیم :

اگر این سری همگرا باشد پس عددی طبیعی چون k موجود است که.

فرض کنید .  برای عدد طبیعی دلخواه n،عدد 1+nQ را در نظر بگیرید . این عدد برهیچ یک ازاعداد بخش پذیر نیست .[چرا؟] بنابراین همه ی عامل های اول 1+nQ در میان اعداد اول قرار دارند . بنابراین به ازای هر داریم :

[ چرا؟]

اما طرف راست این نامساوی تحت تسلط سری هندسی همگرای می باشد . پس سری دارای مجموع های جزئی کراندار بوده ولذا همگرا است .[چرا؟]

اما :

واین یعنی طبق آزمون انتگرال ، سری واگرا است واین با موضوع فوق در تناقض است .

 بنابراین سری واگرا می باشد .

منبع :کتاب نظریه تحلیلی اعداد ، نوشته تام .م.آپوستل


نظر

جای علامت سوال چه عددی می‌گذارید؟
5 = 1
25 = 2
125 = 3
625 = 4 

 5 = ؟

.

 

.
برای مشاهده جواب پائین بروید...

ولی قبل از آن که جواب را ببینید، دوباره فکر کنید
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
جای علامت سوال باید عدد 1 را قرار داد!

اگر قبول ندارید خط اول را به یاد بیاورید:5=1

نتیجه‌گیری اخلاقی:
مسائل ساده زندگی را بیخود پیچیده نکنید!
 
برگرفته از :http://mbaharym.blogfa.com

نظر

در جنگ جهانی دوم فرماندهی نظامی در انگلستان از گروهی از دانشمندان دعوتی بعمل آورد تا در مسایل سوق الجیشی و تدابیر جنگی مربوط به دفاع زمینی و هوایی این کشور مطالعه نمایند. هدف آنها تعیین موثرترین روش استفاده از منابع محدود نظامی بود. از جمله مسایلی که مورد بررسی قرار گرفت مطالعه کارایی بمب افکنهای نوع جدید و روش استفاده از راداری بود که به تازگی اختراع شده بود. تشکیل این گروه علمی به عناون اولین فعالیت رسمی تحقیق در عملیات به شمار آمده است.
نام تحقیق در عملیات ظاهراْ بدین مناسبت داده شده بود که این گروه به پژوهش در عملیات(نظامی) پرداخته بود. این رشته جدید تصمیم گیری از آغاز به عنوان رشته ای شناخته شده است که اطلاعات علمی را از طریق تلاش گروهی متخصص در نظامهای مختلف به منظور تعیین بهترین نحوه استفاده از منابع محدود به کار می گیرد.
نتایج امیدبخشی که توسط گروههای تحقیق در عملیات در بریتانیا به دست آمده بود فرماندهی نظامی ایالات متحده را بر آن داشت تا فعالیتهای مشابهی را شروع نماید. از فعالیتهای موفقیت آمیز گروههای آمریکایی می توان مطالعه مسایل پیچیده تدارکات نظامی? ابداع الگوهای جدید پرواز? طرح مین گذاری دریا و استفاده موثر از وسایل الکترونیکی را نام برد.
پس از جنگ موفقیت گروههای نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب کرد. اینان در جستجوی راه حلهایی برای مسایل خود بودند که بر اثر وارد شدنتخصص شغلی در تشکیلات تجاری روز به روز حادتر می شدند. زیرا با وجود این واقعیت که اصولا مشاغل تخصصی برای خدمت به هدف کلی یک سازمان به وجود می آیند? اهداف فردی این مشاغل ممکن است همواره با مقاصد آن سازمان سازگار نباشند. این وضع منجر به مسایل تصمیم گیری پیچیده ای شده است که نهایتا سازمان تجاری را مجبور نموده تا درصدد استفاده از موثرترین روشهای تحقیق در عملیات برآیند.
اگرچه پیشگامی تحقیق در عملیات به عنوان یک نظام جدید با بریتانیای کبیر بود چیزی نگذشت که رهبری این رشته به سرعت در حال رشد را ایالات متحده به دست گرفت. اولین تکنیک ریاضی در این رشته که مورد قبول همه قرار گرفت و روش سیمپلکس برنامه ریزی خطی نامیده شد در سال 1947 توسط ریاضیدان آمریکایی جورج.ب. دانتسیک به وجود آمد. ار آن به بعد با تلاشها و همکاریهای علاقه مندان در موسسات علمی و صنعتی تکنیکها و کاربردهای جدیدی پدید آمده اند.
تاثیر تحقیق در عملیات را امروزه می توان در بسیاری از زمینه ها مشاهده نمود. صحت این امر تعداد زیاد موسسات علمی است که دوره هایی در سطوح تحصیلی مختلف در این رشته عرضه می نمایند. در حال حاضر بسیاری از شرکتهای مشاور در مدیریت سرگرم فعالیتهای تحقیق در عملیات می باشند. این فعالیتها از کاربردهای تجاری و نظامی فراتر رفته و اکنون بیمارستانها? موسسات مالی? کتابخانه ها? طراحی شهرها?? دستگاههای ترابری و حتی بررسیهای کشف جنایت را در برگرفته اند.

 

برگرفته از:http://mbaharym.blogfa.com